Trustpilot
Trustpilot

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan får jeg erstatning på min forsikring?

Har du haft dyrlæge til din hest, skal du selv betale dyrlægen og derefter indsende regningen påført police nr. På dyrlægeregningen er det vigtigt, der står en diagnose og om hesten forventes at være færdigbehandlet. Du er velkommen til evt. at maile dyrlægeregningen til os - send mail. Påfør gerne police nr. i emnefeltet.

Erstatning vil blive overført direkte til din ”nem konto”, normalt inden for 1 uge, såfremt det er en dæknings berettiget skade. Hvis beløbet er større end 5.000 kr., kan du henvende dig til Lena Enevoldsen len@dansk-hesteforsikring.dk for evt. aftale om direkte afregning med dyrlægen.

Hvordan opsiger jeg min hesteforsikring?

Send en mail til Post@dansk-hesteforsikring.dk med dit og hestens navn og police nr.


Kan køber overtage eksisterende forsikring?

Du kan læse om ejerskifte under Forsikringstypen og Ændringer til forsikring.


Er der rabat på min forsikring, hvis jeg er medlem af Dansk Varmblod?

Du har som medlem af Dansk Varmblod nogle fordele på din forsikring. Se mere her


Er der rabat på min forsikring, hvis jeg er medlem af Dansk Islandshesteforening?

Dansk Islandshesteforsikring modtager et tilskud fra Dansk Hesteforsikring, bl.a. ud fra hvor mange af deres medlemmer, der er forsikret hos os. Du får ikke en direkte rabat på din forsikring.


Hvorfor har jeg ikke modtaget dækning af momsen på dyrlægeregningen?

Vi dækker 80 % af dyrlægeregningen, hvilket er det samme beløb som regningen uden moms.